torsdag 30. januar 2014

Gamle skistaver

I 1 år har jeg lett etter gamle skistaver til de gamle skiene jeg fant på Gjenbruksbutikken i fjor. Jeg fant passende skisko etter et halvt års leting, utpå høsten 2013, men det skulle drøye enda lenger med resten av skatten. Så bestemte jeg meg for å lete aktivt. Jeg la ut annonse på Facebook, og fikk tips om å prøve en butikk vi har her i byen som heter Army Shop. Natta var ganske lang, jeg ville jo helst dra med det samme, men måtte pent vente til morgentimene somlet seg avgårde og butikken åpnet. Der fant jeg brune bambusstaver med god gammeldags rund trinse med skinn på, og jeg var i den syvende himmel. Når man er over gjennomsnittet interessert i gjenbruk og det gode gamle så var dette som julaften og 17.mai på en og samme dag. Muligens samefolkets dag også. Jeg kjøpte likegodt to par, siden de kan være vanskelig å få tak i om noe skulle skje med det ene paret. Det avhenger ikke bare av å finne noen, men også av om tidligere eier ønsker å kvitte seg med dem, mange ser verdien i slike ting idag og ønsker å ha det selv. Ikke minst er ofte problemet at mange legger seg på en ganske dyr pris fordi man snakker om noe retro.

Nå har jeg ihvertfall både ski, staver og sko...så nå er det neste prosjekt som gjelder. Treski! Mer om det senere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar