tirsdag 11. februar 2014

Hjertetrøbbel



Idag måtte det bli en liten tur på nærmeste kjøpesenter, hvor de hadde apotek, matbutikk og det man trengte på et sted. Med mye sykdom i huset trengte vi apotekhjelp, og innimellom må jo kjøleskapet også fylles opp, det gjør seg ikke selv om ikke jeg gjør det. Syke barn eller ikke. Mens vi ventet på bussen hjem stakk vi innom Nille. Der kom jeg over tre fine puter på halv pris, 50 kr stykket. Da det endelig ble min tur i kassen, og og de skulle scanne putene (og en lilla eggekartong med deilige, feite sjokoladeegg med melkekrem...påske snart skjønner du, ihvertfall innen et par måneder) messet damen om 3 for 2 på hjertesjokolader. 

- Nei takk, jeg er ikke forelsket jeg, så det går helt greit! svarte jeg. En eldre dame bak meg i køen humret. Etter snart 6 år som singel, kun avbrutt av dater med  useriøse smågutter (kan ikke kalle dem menn) som lever av å holde jenter (kan ikke kalle oss kvinner, vi er enda unge i sinn) på gress, kan jeg ikke si at jeg har de helt store forventningene til Valentines Day. Jeg er derimot usikker på om det er hjertene og dagen som gjør meg kvalm eller fire store sjokoladeegg med melkekrem. Ikke lørdag sier du? Det driter jeg i. Faktisk tror jeg at jeg skal dra på butikken etter en pakke til. Må bare ringe barnevakta først. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar